Consecintele Razboiului din Ucraina pe piata Auto

Piata auto a avut de suferit enorm de mult in ultimii doi ani din cauza pandemiei Covid19. Pierderi de miliarde de euro in toata lumea, venite din cauza opririi productiei si din cauza restrictiilor de ciruclatie aplicate in aceasta perioada.

Noi cei de la Napoca Rent a Car Cluj stim foarte bine aceste probleme, intrucat in ultimii ani am continuat dezvoltarea si am dorit intotdeauna sa oferim doar masini noi pentru inchiriat. A fost foarte dificil insa sa gasim stocuri de autoturisme noi astfel ca ne-am reorientat spre piata auto putin rulate chiar daca preturile au fost egale cu cele de autoturisme noi.

In ultima perioada, cand producatorii de masini au reinceput in forta productia s-a vazut o scumpire cu 15-20% pentru aceleasi masini noi comercializate.

Producatorul AUDI a transmis comunicate catre dealerii de masini, in care se explica ca toate autoturismele se scumpesc cu procente intre 15% si 20% chiar si pentru comenziile efectuate deja si platite de catre clienti catre dealeri. Asta inseamna ca, daca v-ati comandat si achitat o masina de la inceputul pandemiei ce nu v-a fost livrata, ati primit deja o instiintare de la Dealer cum ca masina dumneavoastra s-a scumpit.

Pe piata Second Hand, masinile s-au scumpit la fel cu 20% doar din lipsa stocului de masini noi, astfel ca cererea pentru masini rulate cu vechime de 2 sau 3 ani a crescut ajungand sa se vanda la preturi de masini noi sau chiar mai mult.

Cum afecteaza razboiul din Ucraina piata auto?

Furnizorii de piese si cablaje pentru masini din Ucraina au oprit complet productia odata cu inceperea Razboiului. Leoni, Fujikura, Aptiv si Nexans sunt furnizorii principali de cablaje auto ce si-au incetat activitatea, acestia incercand sa compenseze pierderile prin cresterea capacitatii de productie din alte tari, dintre care si Romania.

De asemenea, piata producatorilor auto din Rusia ce anul trecut au produs nu mai putin de 1,5 Milioane de automobile va avea o prabusire de proportii, multi dintre producatori au inchis temporar fabricile de automobile.

 

Autoturismele distruse in razboi

In conditiile politei CASCO este specificat ca pagubele provocate autoturismelor de actiuni de Razboi nu sunt decontate! In cazul nefericit in care Razboiul ajunge sa se dea si pe fronturile Romaniei toate pagubele masinilor ce sunt avariate vor fi suportate de catre proprietar!

 

De semenea, din cauza conflictului mai multi producatori de masini au oprit complet livrarile spre Rusia.

 

Cine castiga din acest razboi?

Din punct de vedere al pietei auto, Chinezii par sa fie cei ce vor beneficia de o cresterea a cotei de piata prin Haval, Chery si Geely ce continua sa produca si sa vanda autoturisme de teren SUV pe teritoriul rusesc, acestia fiind singurii ce par sa aiba o relatia consolidata cu Rusia.

© Adventures Theme | NapocaRent