Dupa falimentul CityInsurance despre care Napoca Rent a Car Cluj a scris si anul trecut, ne confruntam acum cu o noua societate de asigurari aflata in faliment. Este vorba despre societatea Euroins care asigura 33% din cele peste 7 milioane de asigurati din Romania.
Euroins face parte din grupul Eurohold, un grup din Bulgaria ce opereaza in total in 12 piete printre care Asigurari si Energie.
Societate Euroins are un deficit de 400 de milioane de euro, lucru pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a constatat prea tarziu. Astfel ca ASF a constatat ca Euroins se afla in insolventa, urmat de falimentul societatii de asigurari.
Practic, Euroins nu mai poate emite polite RCA. Acest drept i-a fost suspendat de catre ASF in data de 17.03.2023.
Ce se intampla cu politele deja emise la Euroins?
Daca ai o polita RCA emisa de catre Euroins, afla ca aceasta isi continua valabilitatea pentru 90 de zile de la data suspendarii. Ulterior, vei fi nevoit sa inchei o noua polita RCA si vei putea cere despagubiri de la Fondul de Garantare al Asiguratilor.
Vor fi bineinteles intarziere pentru soferii ce vor avea incidente cu asigurati la Euroins, din moment ce in conturile FGA se afla mai putin de 40 de milioane de euro, adica 10% din necesarul platilor.
Cine plateste defapt falimentul societatilor de asigurari?
In cazul falimentului unui asigurator, FGA preia sarcinile acestuia si acopera diferentele de cheltuieli pentru a solutiona toate problemele. Dar ce este si de unde vin banii de la FGA?
Ei bine, acest fond de garantare este defapt compus dintr-o cotizatie a tuturor firmelor de asigurari tocmai pentru astfel de situatii. Sunt cotizatii ce se regasesc defapt in pretul RCA-ului achitat de toti soferii. Astfel ca in plus fata de datoria deja uriasa a CityInsurance pe care o vom achita, se adauga si noul faliment al Euroins.
Cat vor creste preturile RCA-ului?
In cazul in care Statul Roman nu va interveni pentru plafonarea preturilor RCA, preturile ar putea creste cu 20-30% sau chiar mai mult in unele cazuri.
Aceasta plafonare ar fi singura solutie pentru a mentine un nivel acceptabil al RCA-ului, astfel incat sa nu avem un nou val exagerat de scumpiri. Indiferent de situatie, Statul Roman va fi obligat sa finanteze FGA pentru a putea achita toate platile, insa nu stim din ce surse.
Aceasta situatie va afecta toti romanii, intrucat preturile RCA-urilor se reflecta in toate serviciile. Ridesharing-ul, transportul, serviciile de Rent a Car si nu numai vor fi afectate de aceasta scumpire a RCA-urilor.
Napoca Rent a Car Cluj va incerca sa mentina tarifele de inchirieri stabile, insa aceste scumpiri ar putea duce la majorarea tarifelor la inchirieri auto cu aproximativ 5-10%.